Kundalini ICE: koude training voor yogi's

Boost je Immuunsysteem, Verhoog Je Stofwisseling, En Kom In Contact Met Je Oerkracht


Door Guru Gian & Bibian

Beste Yogi,


Ben jij al een tijdje bezig met yoga? En voel je de positieve effecten? 


Mooi. Dan ben je waarschijnlijk toe om je yoga practice en je gezondheid naar een nog hoger niveau te tillen door Koude Training.


Koude Training ken je wellicht wel door het werk van Wim Hof. Zijn werk komt weer uit het tibetaanse boedhisme.


Koude training heeft ontzettend veel voordelen. 


Toen ik 15 jaar geleden intensiever met yoga en meditatie begon, leerde ik over de Ishnaan - de koude therapie van de yogis. Ik ging toen dagelijks onder de koude douche.


Dit heb ik jarenlang gedaan. En toch kreeg ik het niet goed onder de knie. Ik bleef weerstand voelen. En daardoor liet ik op een gegeven moment de koude douche weer los. 


Afgelopen jaar tijdens de Corona voelde ik dat het roer om moest. Ik zal niet top in mijn vel. Was de laatste jaren te veel aangekomen. Voelde dat mijn energie niveau niet optimaal was. 


Toen heb ik de hulp in geroepen van koude trainster Bibian Hopmans. Zij leerde mij over de werking van koude training en het (ijs)koude bad. En het belang van aarding, ademhaling en mindset. 


Nu ga ik bijna iedere dag in het ijskoude waterbad of in de zee (het is winter 2021 als ik dit jouw schrijf). Ik voel me als herboren. In het ijskoude bad gaan is zoveel makkelijker dan de koude douche. En het effect is ook veel beter. 


Ik weet zeker dat jij hier ook heel veel aan koude training, ademhaling en de juiste mindset gaat hebben. Op deze pagina zal ik je van alles over de koude training uitleggen, welke voordelen het heeft, welke aandoeningen hier wetenschappelijk bewezen  mee kunnen worden verholpen en wat je wel en wat je niet moet doen.


Ik heb een super simpel 10-daags online programma voor je gemaakt samen met Bibian Hopmans waardoor ook jij de positieve effecten van koude training kunt gaan ervaren. En na die 10 dagen houd je gewoon voor altijd toegang en kun je voor altijd de koude training blijven volgen. 


Lees deze pagina goed door of de koude training ook geschikt voor jou is.


Tot je dienst!

Sat nam,

Guru Gian/ Jasper Kok

Koude Training is DE MANIER Om Je Immuunsysteem te Versterken

Elk mens heeft een immuunsysteem en het bevindt zich door het gehele lijf, onder andere in je huid, darmen, luchtwegen, bloed en lymfestelsel. De onderdelen van het immuunsysteem communiceren nauw met elkaar met als doel om

bedreigingen voor het lichaam snel onschadelijk te maken. Naast een aangeboren immuunsysteem heb je een immuunsysteem dat je zelf kunt ontwikkelen. Daar ligt dus jouw verantwoordelijkheid en kans!!


Helaas zijn wij de connectie met de elementen van de natuur en de bijbehorende kracht kwijt geraakt. We worden zelden tot nooit blootgesteld aan de elementen van de natuur. We leven in comfort; warm huis, warme kleding, beschermd tegen natuurlijke stressoren maar niet van onze eigen gecreëerde stressoren zoals overdenken, verkeerde voeding en te weinig bewegen. Hierdoor verzwakt ons mentale en fysieke stelsel (waaronder ons immuunsysteem) omdat we niet uitgenodigd worden onze oerkracht te ontdekken én te gebruiken. We zullen niet ontdekken dat de geest krachtiger is dan de materie.


Een groeiend aantal depressies, burn-outs, stemmingsstoornissen, angsten en andere psychische problemen is het gevolg. Naast de psychische problemen zorgt onze comfortabele, én dus schadelijke leefstijl, voor veel fysieke problemen. Hart- &

vaatziekten zijn doodsoorzaak nummer 1. Leefstijlgebonden Diabetes II en overgewicht zijn ook problemen die we op éérst eigen kracht kunnen aanpakken zonder medicatie. Kanker, Artritis, astma en ziekte van Crohn zijn ook allemaal een gevolg van

een ontregeling van het immuunsysteem, endocriene systeem en het hormoonstelsel. Deze ontregelingen zijn het gevolg van ongecontroleerde ontstekingen.


We hebben veel meer controle over ons brein en lichaam dan we denken. Het start met jouw ZIN in het leven. Met behulp van onze bewuste ademhaling krijgen we toegang tot de neurologische aspecten van ons bewustzijn. Als we 10 dagen met koud water trainen, zal het bloed weer tot het diepst in onze hersenen stromen, zodat ze ons ware potentieel kunnen ontvouwen.  



  • Je hartslag zal dalen, waardoor ons hart structureel minder hard hoeft te werken en we daardoor minder stress ervaren.
  • We krijgen toegang tot ons lymbisch systeem, dat ons geheugen en emoties reguleert.
  • We kunnen toegang krijgen tot onze hersenstam en het grijze gedeelte in ons hersenen wat de pijnsignalen van de hersenen reguleert. Als de neurologische kanalen weer tot stand worden gebracht, kunnen we pijn verdragen dankzij de afgifte van opioïden die ons een euforisch gevoel geven zonder stress.


    De 11 Voordelen Van Koude Training Volgens De Kundalini Yoga Traditie (Ishnaan)

      In de Kundalini Yoga kennen we de traditie van de koude douches. Koude douches zijn een vorm van hydrotherapie en staan bekend als Ishnaan. Dit zijn de voordelen die grondlegger Yogi Bhajan gaf van de Ishnaan"

      1. Brengt bloed naar de haarvaten

      2. Reinigt de bloedsomloop

      3. Vermindert de bloeddruk op inwendige organen, spoelt interne organen door en geeft ze een nieuwe voorraad bloed

      4. Versterkt het parasympatische en sympathische zenuwstelsel

      5. Contracteert de spieren en zorgt ervoor dat ze gifstoffen sneller verwijderen

      6. Brengt de kracht van weerstand en veerkracht naar het lichaam

      7. Versterkt de slijmvliezen

      8. Houdt de huid jong en glanzend

      9. Voorkomt dat het lichaam een extra laag vet ontwikkelt, die de lever aantast

      10. Brengt alle klieren in evenwicht

      11. Bloedsomloop en zenuwproblemen kunnen worden voorkomen door regelmatige koude douches.

    Om Jou Ook Al Deze Gezondheidsvoordelen Van Koude Therapie Te Geven Ontwikkelde Bibian & Guru Gian Voor Jou Een Speciale Online Koude Training"

    Deze Training is gebasseerd op:

    - Tibetaans gTummo technieken-

    - Wim Hof's Innerfire Technieken

    - Mindset training/ NLP

    - Ademhalingswerk

    - Aardings en grondingsoefeningen

    - Kundalini Yoga Ishnaan - hydro-therapie

    Toen ik in de zomer van 2020 deelnam aan een yoga natuur retreat, georganiseerd door Bibian, heb ik voor de eerste keer kennisgemaakt met het koude water. De ademsessie vooraf was echt magisch. De tintelingen, de state of mind en alle emoties die vrijkwamen, echt een ver-ademing. En daarna het koude water in, ik geloof ± 8°C met een buitentemperatuur van ± 30°C. Voor mij als koukleum een hele overwinning! Het voelde fantastisch dat ik het had gedaan. 


    Ik kan met trots zeggen dat ik besmet ben met het immuneboostbasterd virus en ga gemiddeld 3 keer per week het koude water in en douche regelmatig koud af.

    Cindy

    Positieve gevolgen van deze training

    • meer zuurstof en minder koolstofdioxide

    • verbetering doorbloeding

    • verbetering functioneren hersenen

    • verbetering spijsvertering

    • verminderen hoofdpijn

    • verlagen bloeddruk

    • verlagen stresshormoon

    • natuurlijke anti-depressiva

    • verbetering immuunsysteem

    • spiertjes in de bloedvaten versterken waardoor het hart minder vak hoeft te pompen

    • verhoogde stofwisseling, dus energieker

    • bevorderen autonome zenuwstelsel

    • verhoging witte bloedcellen

    • zelfstandig meer warmte genereren

    • toename bruin vet dat de energie opstookt in tegenstelling tot wit vet dat energie opslaat. Bruin vet neemt af met het ouder worden waardoor we het eerder koud krijgen.

    De Koude Training Met Ademhaling & Mindset heeft medisch bewezen effecten bij de volgende klachten:

    • Artrose

    • Reuma

    • Immuunsysteem

    • Griep en verkoudheid

    • Diabetes

    • Hart en vaatziekten

    • Auto immuunziekten zoals MS

    • Mentale gezondheid

    • Crohn

    • Ontstekingsremmend

    • Afvallen bij overgewicht

    • Ontspanning

    • Stress reductie

    • Beter slapen

    Wat ga je leren?

    • De 3 belangrijkste onderdelen van koude training (het is juist de combinatie van deze 3 factoren die voor de grootste gezondheidseffecten zorgen)
    • De optimale tijd om in het koude water te blijven (als je te kort in het water blijft krijg je niet het volle effect, maar te lang in het water blijven zorgt ervoor dat je onderkoeld kunt raken)
    • Hoe je je vetverbranding 300% kunt verhogen door koude training (en je wit vet kunt omzetten in gezond "bruin" vet"
    • Wat je moet visualiseren om makkelijker met koude om te gaan (deze visualisatie techniek wordt al duizenden jaren toegepast door Tibetaanse monnikken om zich in de kou te verwarmen)
    • Hoe je je pijnprikkel kunt uitschakelen en daardoor veel makkelijker in het koude water komt en blijft
    • Waarom je beter niet kunt gaan "klappertanden" en wat je wel kunt doen
    • Waarom je juist wel korte termijn stresshormonen wilt activeren en juist niet lange termijn stresshormonen
    • Hoe je veilig en verantwoord koude training kunt beoefenen (en dit is belangrijk bij je eerste paar keer koude training)
    • Wat je wel en niet moet denken als je koude training beoefent
    • De optimale manier van ademhalen zodat je veel meer van je ademhalingscapaciteit leert gebruiken 
    • De 2 onderdelen van je immuunsysteem en hoe je deze kunt versterken (een sterk immuunsysteem beschermt je dus werkelijk beter tegen allerlei ziektes en infecties waaronder dus ook het Corona-virus)
    • Hoe Bibian maar liefst 33 kilo verloor dankzij de koude training (en hoe ik nu ook naar mijn ideale gewicht streef via koude training)
    • Waarom de meeste mensen slechts 30% van hun ademcapaciteit gebruikt en hoe jij daar 60% of meer van kunt maken (wat leidt tot een veel betere energie en uithoudingsvermogen)
    • Hoe je dankzij de koude training op een goede manier gebruikt kunt maken van je fight-or-fligth mechanisme.
    • Hoe koude training helpt om gevaarlijke ontstekingen in je lichaam te doen afnemen
    • Hoe je je natuurlijk ontstekingsremmers activeert en hoe dit 2,5 keer zo effectief is als een kunstmatige ontstekingsremmer als Prednison.
    • Hoe je via koude training controle krijgt over je sympathisch zenuwstelsel (voorheen dachten medici en onderzoekers dat dit onmogelijk was)

    Wat krijg je in het online programma

    • Uitleg videos waarom Koude Training doen
    • Losse instructie videos belangrijkste onderdelen van de koude training: gronden, ademen, mindset, koude water training (dit ter voorbereiding)
    • 1 complete video-workshop met gronden, ademen, mindset en het koudwaterbad (hierin doe je samen met ons alle bovenstaande technieken)
    • 10 dagen motiverende emails met allerlei extra tips en trucs om je door de eerste 10 dagen te coachen en een koudwaterbad gewoonte voor jou te creëren!
    • je houdt natuurlijk levenslang toegang tot de training dus als je motivatie eens laag is kun je hem zo weer doen!

    Als Je Vandaag Bestelt Krijg Je Ook Nog Deze 2 Superleuke Bonussen

    Bonus #1: Ebook Koude Training Voor Yogis door Bibian Hopmans


    In dit ebook leer je van koude trainer Bibian Hopmans alles over je immuunsysteem, koude training, mindset, de Wim Hof Methode, wetenschappelijk onderzoek naar koude training en nog veel meer. 

    Bonus #2: Hoe Maak Je Je Eigen Buiten KoudWaterbad Voor Een Klein Budget


    Guru Gian (Jasper) deelt zijn ervaring en stap-voor-stap instructies hoe hij zijn eigen koudwaterbad maakte voor een klein budget

    Bestel Nu De Online Koud Watertraining voor €97

    En dit is wat anderen zeggen over Bibian en haar Koude Trainingen:

    "Dit Geeft Mij Zoveel Energie En Kracht"
    Ik ben bij Bibian terecht gekomen.. met klachten zoals slapeloosheid, veel onrust, opgekropte emoties, kortom compleet opgebrand!!


    Ik ben begonnen met ademhalingsoefeningen en dat een aantal weken intensief bij Bibian in de praktijk beoefend! Langzaam aan kwam ik via Bibian ook de Wim hofmethode op het spoor. Na een keer een ijsbad in combinatie met ademhalingstechnieken te hebben mogen ondergaan bij Bibian in de praktijk.. heb ik steeds een beetje meer geprobeerd.. thuis de koude douche ‘s en onder begeleiding van Bibian het natuurwater in..  het heeft mij zoveel gebracht!


    En geeft mij zoveel energie en kracht! Dat ik nu dagelijks in mijn eigen ijsbadje stap.. en regelmatig met een klein clubje mensen of alleen het natuurwater in ga Wie had dat gedacht. Van kou kleum naar innerfire!  Van uitgeblust naar bruisen van energie!!
    Djeen
    "Ik Heb Me Nog Nooit Zo Goed Gevoeld"

    Ik wist niet hoe groot mijn innerlijke kracht was, totdat ik Bibian ontmoette en kennis maakte met de kracht van je eigen lichaam en geest, door deze bloot te stellen aan extreme omstandigheden; in dit geval koud water in combinatie met ademhalingstechnieken.


    Ik heb een horecabedrijf en als ik hier niet mee was begonnen weet ik niet of ik het mentaal wel had gered in deze tijd.

    Ik kan nu wel zeggen dat ik door de training bij Bibian echt alles aan kan. Laat maar komen!

    Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld.

    En ben haar dan ook ongelofelijk dankbaar.

    Christel

    Dit Is Waarom Onze Koudwater Trainster Bibian Hopmans iedere dag het koude water opzoekt...

    Bestel Nu De 10-daagse Online Koud Watertraining voor €97)

    Vragen & Antwoorden Over De Koude Training

    Vraag: Hoeveel tijd kost deze training?

    Antwoord: In het begin zo'n 45 minuten per dag. Maar als je de gewoonte hebt kun je kiezen voor een routine van 25 minuten en als je echt weinig tijd hebt kun je in 2 minuten klaar zijn?


    Vraag: Ik heb geen koud waterbad, is deze training toch iets voor mij?

    Antwoord: Jazeker, zelfs al zou je kiezen voor de koude douche dan heb je met de juiste voorbereiding, ademhalingstechnieken en mindset een veel betere en diepere ervaring onder de koude douche.


    Vraag: Is koude training gevaarlijk?

    Antwoord: Nee, in principe is de training niet gevaarlijk. Je lichaam is er opgebouwd om met kou om te gaan. Je ego heeft er alleen moeite mee. Wel is het verstandig om de eerste paar keer in een koud bad of in een koude rivier of zee er voor te zorgen dat je niet alleen bent. 


    Vraag:  Moet ik alle onderdelen van de koude training iedere dag doen?

    Antwoord: Nee, je hoeft niet per se iedere dag de hele serie te doen. Wel raden we je aan om de eerste 10 dagen de hele serie te doen. Daarna heb je genoeg kennis en ervaring om je eigen routine te maken.


    Vraag: Hoe lang het ik toegang tot de koude training?

    Antwoord: Je hebt onbeperkt toegang. Je kunt dus op je eigen tempo deze training oppakken.


    Vraag: Wanneer moet ik deze training niet doen? Zijn er ook contra-indicaties?

    Antwoord: In de training zit een veiligheidsprotocol. Die aangeeft met welke klachten je welk onderdeel beter niet kunt doen of alleen onder begeleiding doen. Hieronder vind je een aantal contra-indicaties. Bij twijfel altijd contact opnemen met je huisarts. 
     Contra-indicaties voor deze online ademsessie:

    o epileptie,o trauma’s,o psychoses,

    o hart/vaat ziekten,o verslaving.

    Contra indicaties voor deze online koudetraining:

    o Hart / vaat ziekten. Neem contact op met je behandelend arts. En neem contact op met Jasper of Bibian voor een persoonlijk programma.

    Bestel Nu De 10-daagse Online Koud Watertraining €97

    arrow_drop_up arrow_drop_down